su Khalid: Exco Pemuda PAS diarah beri penjelasan

Friday, February 5, 2010
Pemuda PAS akan mendapatkan penjelasan seorang exconya kerana mempertikai kewibawaan jawatankuasa disiplin parti yang dipengerusikan naib presiden Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, secara keras dan terbuka.

Ketuanya, Nasrudin Hassan berkata, exco berkenaan, Abdullah Karim akan diminta menjelaskan sebab dan rasional kritikannya yang diutarakan melalui satu kenyataan pada hujung minggu lalu.

"Kita akan panggil beliau (Abdullah) beri penjelasan, apa rasional tindakan beliau, (dan) kenapa beliau menyalurkan perasaan tidak puas hatinya melalui media," katanya yang juga timbalan ketua Pemuda PAS Pahang.

"Saya harap tindakan ini akan meredakan polemik (berhubung kredibiliti jawantakuasa disiplin) itu."

Nasrudin diminta mengulas tindakan terhadap Abdullah yang disifatkan Tuan Ibrahim sebagai "melampau" kerana mempertikaikan keputusannya menggantung jawatan ahli parlimen Shah Alam Khalid Samad selama enam bulan.

Abdullah dilaporkan berpendapat, keputusan jawatankuasa disiplin PAS yang bersidang pada 29 Januari lalu tidak boleh diterima dan menghantar isyarat yang salah terhadap rakyat Malaysia.

Keputusan tersebut digambarkan sebagai berat sebelah apabila Pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Dr Hasan Ali yang dilihat tidak sealiran dengan Khalid, hanya diberikan amalan bertulis, walaupun kedua-kedua mereka didapati bersalah.

Ketika dihubungi Malaysiakini hari ini, Nasrudin berharap dapat menasihati Abdullah yang dianggapnya mungkin salah faham terhadap keputusan jawatankuasa terbabit.

Ditanya tindakan selanjutnya jika Abdullah masih berpegang dengan pendiriannya, Nasrudin berkata, perkara itu akan dirujuk kepada jawatankuasa pusat PAS yang lebih tinggi hierarkinya.

Abdullah bagaimanapun dijadual berlepas ke United Kingdom beberaha hari lagi dan akan menginap di sana selama setahun.

0 Komen:

Post a Comment


ADUAN MASALAH

Nama
Emel
Telefon
Aduan
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]

HANTAR ARTIKEL

Tajuk
Pengirim
Artikel
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]

DAFTAR DENGAN DEWAN PEMUDA PAS SHAH ALAM


Sila Isi Maklumat dibawah untuk mendaftarkan diri anda secara online dengan Dewan Pemuda PAS Kawasan Shah Alam. Khidmat anda amat diperlukan bagi memperteguhkan perjuangan yang mulia ini.
Nama
Emel
Alamat (R)
Alamat (P)
Telefon
Status
Perancangan
Blog/Website
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]