Risalah Hina Istana Selangor Cemar Sambutan Maulud Nabi

Saturday, February 27, 2010

Sambutan Maulud Nabi di Stadium Malawati hari ini dicemari dengan tindakan segelintir orang dipercayai penyokong Umno mengedar risalah yang memfitnah dan menghina istana Selangor dan kerajaan negeri.

Akhbar Selangor Kita ini didalangi oleh musuh politik kerajaan negeri Pakatan Rakyat. Ia diedarkan kepada umat Islam yang ke Stadium untuk menghadiri sambutan maulud Nabi. Malah turut diedar di sekitar Masjid Negeri sewaktu solat Jumaat sedang berjalan.

Tujuannya jelas – untuk membangkitkan sentimen agama orang Melayu dan rasa marah terhadap kerajaan negeri Selangor pimpinan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Tindakan melabelkan Selangor sebagai Darul Urut dan bukan Darul Ehsan dilihat sebagai menghina mohor Istana Selangor.


”Ini merupakan satu dakyah dan propaganda mereka untuk megambil kesempatan kepada orang ramai semasa mereka datang untuk program lain. Seumpamanya hari ini, program sambutan Maulidur Rasul, pihak musuh kita telah mengeluarkan Selangor Kita membawa mesej fitnah yang menuduh kerajaan Selangor yang pertamanya contoh membawa kes liwat yang sedang dibicara mengatakan membawa pengakuan di depan tok guru ulamak, Taib Azamuddin dan juga Menteri Besar kita ini bercakap tidak serupa bikin dan bahawa undi PAS bukan boleh masuk syurga dan sebagainya.

“Jadi benda-benda macam ini telah pun di bawa jadi kita berharap kerjasama dari tuan-puan memberi liputan yang sebenarnya dan adil,” katanya.

Dr Che Rosli berkata beliau terkejut kerana penguatkuasa persekutuan seperti polis dan Rela membenarkan risalah ini diedarkan secara bebas, walaupun ia tidak mempunyai permit dan menyalahi pelbagai undang-undang lain.

”Saya berasa ini satu ketidakadilan juga berlaku, kita mempunyai anggota keselamatan yang banyak dengan polis, RELA dan sebagainya, kita tidak tahu ini ada KDN tidak, tetapi mengapa dibenarkan mengedar risalah. Kalau orang-orang kita mengedar risalah Maulidur Rasul contohnya itu pun disoal dan dibangkitkan tetapi mereka tidak nampak adil,” katanya.

TVSelangor.com

0 Komen:

Post a Comment


ADUAN MASALAH

Nama
Emel
Telefon
Aduan
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]

HANTAR ARTIKEL

Tajuk
Pengirim
Artikel
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]

DAFTAR DENGAN DEWAN PEMUDA PAS SHAH ALAM


Sila Isi Maklumat dibawah untuk mendaftarkan diri anda secara online dengan Dewan Pemuda PAS Kawasan Shah Alam. Khidmat anda amat diperlukan bagi memperteguhkan perjuangan yang mulia ini.
Nama
Emel
Alamat (R)
Alamat (P)
Telefon
Status
Perancangan
Blog/Website
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]