umno kian gelabah semua tak menjadi

Saturday, January 9, 2010
Oleh: Lajnah Penerangan DPPSA
Nampak gayanya UMNO semakin gelabah, tindak-tanduk mereka untuk menjadi juara dalam isu kalimah Allah telah menjerumuskan mereka ke dalam imej ekstrem. UMNO dalam menjuarai isu ini telah terlupa bahawa mereka telah menzahirkan diri mereka yang sebenar iaitu ekstrem dalam bertindak. Samada pemimpin mereka atau pengikut bawahan mereka gagal untuk memahami bahawa Malaysia ini dihuni oleh rakyat yang pelbagai kaum dan kepercayaan. Kegagalan mereka itu jelas terzahir apabila berlaku isu-isu sensitif seperti ini. Sebelum ini, kelibat mereka juga menjadi pencetus huru-hara dalam kes kuil di Shah Alam. Isu yang boleh diselesaikan dengan rundingan sengaja diapi-apikan sehingga masyarakat menjadi tidak tenteram dan rasa curiga-mencurigai muncul dibenak pemikiran masing-masing. Itulah hasil kerja tangan UMNO.

PAS dewasa ini sudah lali dengan sepak terajang UMNO. Sudah mangli dengan strategi busuk UMNO. Lapisan pemimpin muda dan veteran bergabung dengan merencana agenda baru. PAS benar-benar telah berjaya mengubah imej, dari sebuah parti kekampungan yang dilihat tidak mampu memerintah kini dilihat sebuah parti yang jauh lebih rasional dalam mengambil keputusan. Seolah-olahnya ketika UMNO semakin primitif tindakannya PAS mula mendepani masa hadapan sehingga menjadi parti yang mampu mengambil alih fungsi UMNO.

Diharap sekali lagi para pendokong PAS terus memberi komitmen padu kepada pimpinan PAS, kerana setiap kali keputusan dibuat kehendak dan aspirasi pendokong dan penyokong PAS diutamakan. Sehinggakan pimpinan PAS terpaksa mengorbankan banyak benda demi untuk bersama masyarakat marhaen bangkit menuntut hak mereka.Jika ada keputusan yang mungkin dilihat silap, sekali lagi kehebatan PAS terserlah dengan membuka pintu rundingan sebaiknya. Sehinggakan Presiden PAS yang ditegur secara keras oleh seorang pakar perlembagaan di Malaysia mampu duduk dan mendengar sendiri setiap butir kata dan bicara dari pakar tersebut. Pemimpin mana lagi mampu melaksanakan sebaik beliau di zaman ini. Kalau UMNO, rasanya pakar tersebut mesti dibuang atau di ISA atau paling tidakpun konspirasi membunuh karakter pasit dilakukan UMNO dengan sekutunya.

Peluang yang terbuka hebat ini, marilah sama-sama kita memperkuatkan kerja jemaah, tinggalkan persengketaan jika ada (bak kata seorang ustaz, berbeza pendapat macammana pun di kalangan kita, namun lawan UMNO kita tetap bersepakat). Utamakan apa yang telah disepakati. Bersama kita gagalkan setiap misi UMNO mahu mengganggu gugat keamanan negara kita yang tercinta ini.

0 Komen:

Post a Comment


ADUAN MASALAH

Nama
Emel
Telefon
Aduan
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]

HANTAR ARTIKEL

Tajuk
Pengirim
Artikel
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]

DAFTAR DENGAN DEWAN PEMUDA PAS SHAH ALAM


Sila Isi Maklumat dibawah untuk mendaftarkan diri anda secara online dengan Dewan Pemuda PAS Kawasan Shah Alam. Khidmat anda amat diperlukan bagi memperteguhkan perjuangan yang mulia ini.
Nama
Emel
Alamat (R)
Alamat (P)
Telefon
Status
Perancangan
Blog/Website
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]