bersungguh pertahan kalimah allah, filem menghina tuhan dibenar tayang

Monday, January 25, 2010

Jika anda menyaksikan rancangan the making of "legion" di NTV 7 tengahari semalam, salah seorang aktornya memberikan kesimpulan kisah filem tersebut iaitu "Tuhan" telah bosan dengan manusia dan ingin menghapuskan mereka dengan menghantar para malaikat dan dibantah oleh ketua malaikat yang cuba menyelamatkan manusia.


Filem yang ditayangkan di Malaysia ini membayangkan betapa hipokritnya pemimpin UMNO. Tatkala mereka bermati-matian mempertahankan kalimah Allah, menggerakkan seluruh balaci mereka untuk membincangkan kepentingan memelihara kalimah Allah malangnya mereka tidak mempunyai hasrat langsung untuk mempertahankan akidah umat Islam dengan membenarkan penayangan filem yang mempunyai unsur menghina Allah.


Sehingga kini kita masih belum mendengar hatta satu teguran dari NGO-NGO ataupun pemimpin keris berkarat tersebut berkaitan filem yang boleh merosakkan akidah umat Islam ini.


Filem yang diarahkan oleh Scott Stewart dan dibarisi pelakon seperti Paul Bettany, Dennis Quaid, Kate Walsh, Adrianne Palicki , Willa Holland, Lucas Black, Tyrese Gibson dan Charlie S. Dutton ini bakal memusnahkan akidah umat Islam telahpun bermula 21 Januari 2010 yang lalu.


Kita menantikan respon dari seluruh umat Islam, samada mereka wajar mempertahankan kalimah Allah atau mereka wajar mempertahankan ALLAH.

4 Komen:

Anonymous said...

http://adukataruna.blogspot.com/2010/01/ketua-pemuda-silih-berganti-namun-pasti.html

Ketua Pemuda silih berganti, namun PASTI masih begini, di mana Tantawi?



Oleh : AdukaTaruna

Salam semua.

Hari ni gua bawa lu orang satu kisah sedih anak-anak kita. Pendidikan PASTI adalah di bawah Ketua Pemuda PAS Pusat. Dah berapa Ketua Pemuda bertukar? Namun, pendidikan anak-anak kita semakin menyedihkan di bawah pengurusan lebai-lebai PAS.

Ini bukan suara gua semata-mata ma. Ini adalah suara seluruh penjaga anak-anak, guru-guru dan pengurusan PASTI peringkat bawahan sendiri. Lu ingat gua boleh masuk tangkap gambar, buat pendedahan macam tu jer ke? So, plis la Ketua Pemuda PAS. Jangan lu berbulu dengan gua, lu terus nafikan suara hati anak-anak buah lu. Gua hanya medium sahaja ma.

Uniform.


(Anak ini sudah bayar yuran, tapi belum dapat uniform dan buku teks seperti senior yang lain)


Sejak berzaman uniform dipegang oleh pusat. Gua tak tahu mungkin satu syarikat kapitalis dalam PAS yang pegang projek buat uniform nih. Persoalannya, kenapa tidak dimudahkan dengan memberikan hak menempah uniform kepada PASTI negeri sendiri? Atau cawagan PASTI itu sendiri?

Lu tahu tak geng? Anak-anak kita daftar masuk dan bayar pada Januari, tapi uniform sampai bulan 5! Uniform hanya sempat dipakai hanya berapa bulan? Bagaimana mahu bersaing dengan pusat kanak-kanak yang lain? Dengan Kemas ataupun dengan swasta?

Adakah kesemua penjaga anak-anak kita harus wala kepada sistem dan level pengurusan para Pak Lebai PAS? Selagi mereka tidak meninggalkan solat?

Buku teks.


(Min, sampai bila kita takda buku? Esok kita serong Ejan Burger lah. Set. Ajak Nasrul skali.)

Untuk pembelajaran kanak-kanak seusia ini, pengurusan Pak Lebai Melayu PAS menggunakan teknik, cikgu cakap di depan, semua wala tau. Buku teks nasib-nasib bila dapat ntah. Terpaksa wala seperti mak dan ayah mereka. Duit sudah bayar bulan Januari, tapi dapat bulan 5. Tahun 2010 nasib baik mungkin kerana tahun Harimau, bayar bulan Januari dapat bulan Februari.



(Apa ni ustazah? Baik saya masuk Smart Reader! Anta junior buat cara junior. Wala tak boleh ke? Ah.. tiap-tiap tahun bergaduh macam ni. Hisap jari lagi best.)


Bila pengurusan PASTI cawangan kena bambu dengan penjaga bukan ahli PAS, mereka bambu PASTI negeri. PASTI Negeri plak dengan berlinang air mata menjelaskan, benda ini tradisi zaman berzaman. Lu tak caya tengok Pengarah PASTI Negeri berlinang air mata? Kalau keadaan mengizinkan, kita Langgar Pengarah PASTI Negeri Sembilan nanti. Bawak camera video.

Sampai bila? Sampai bila kita perjudikan pendidikan anak-anak kita demi kewalaan kita kepada parti sedangkan mereka tidak sedikit pun mengambil langkah penambahbaikan? Perlukah gua dijemput untuk kali kedua untuk kategori Langgar Bervideo?

Mana Tantawi?

Skandal seks pemimpin UMNO boleh digali,
Pendidikan anak-anak sendiri tidak dipeduli.
Nak difakap kang dah janji nak berhenti,
Nak tak nak, sabarlah hati.

Anonymous said...

Kepala hatuk hang adukateruna...hang ingat kemas tu kemas sangat ke....sekarang ni Pra sekolah kekurangan bukjet...terkapai-kapai...cari bukjet. Tak perjudikan pun...hang dah berapa orang hantar anak kat PASTI..ka hang tak ada anak...belum kahwin...atau mandul...anak-anak PAsTI adalah lebih baik dari anak Kemas ke ....longgar ke....Pra ke ...hapa-hapa ke...Anak aku umur 4 tahun dah masuk PASTI... akhir tahun dah boleh membaca...rumi.... serta jawi...lepas tu boleh hafal ayat pendek serta doa...kemas boleh menari...menyanyi...berjoget sahaja...PRA sekolah pun silibus tiru PASTI...tak percaya periksalah...hang ingat teruk ke PASTI...tak tahu jangan komen...Bab pakaian tu...memanglah beri pada syarikat PAS....apa bodoh punya orang hang ni....tak kan nak bagi kat syarikat UMNO pulak.... kalau tak hantar buat berpusat...tak seragam pulak... kain pakaian PASTI ni bukan macam kain sekolah rendah atau menengah..standard nye dah ade... kalau tiap-tiap negeri atau kawasan yang buat nanti warnanye mesti tak sama...kalau serah kat ibu bapa ....lagi bercelaru....Berkenaan dengan buku pula....kamu jangan mengarut....masa anak aku sekolah dulu dalam masa dua bulan dah ada buku...tapi kalau yang tak cukup tu biasalah....kemas pun kadang-kadang lambat jugak buku...kenapa kamu tak bising...kamu ni memang musuh jahat....neraka adalah lebih layak bagi kamu....saya sebagai ahli PAS tidak akan memaafkan kamu walaupun sebesar zarah pun...kalau kamu tidak meminta maaf atas apa yang kamu fitnahkan ini. PASTI tak paksa ibu bapa untuk hantar anak disana...itu terpulang kepada ibu bapa...tiada paksaan...

Unknown said...

AdukaTaruna ni sapa ek? Balaci UMNO ke?

Anonymous said...

adukataruna seorang manusia yang suka cakap lepas sampai tak de pagar langsung..sehingga menampakkan kebodohan dan kebiadapan seorang manusia... dengarnya dah kena siasat kes beliau menghentam Almarhum Sultan Johor baru-baru ni..mmg tak de adab langsung...

Post a Comment


ADUAN MASALAH

Nama
Emel
Telefon
Aduan
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]

HANTAR ARTIKEL

Tajuk
Pengirim
Artikel
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]

DAFTAR DENGAN DEWAN PEMUDA PAS SHAH ALAM


Sila Isi Maklumat dibawah untuk mendaftarkan diri anda secara online dengan Dewan Pemuda PAS Kawasan Shah Alam. Khidmat anda amat diperlukan bagi memperteguhkan perjuangan yang mulia ini.
Nama
Emel
Alamat (R)
Alamat (P)
Telefon
Status
Perancangan
Blog/Website
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]