Kisah sebenar " 40 Ulama Masuk UMNO"

Monday, June 28, 2010
Malam tadi berlangsung pentas pemuda Pakatan Rakyat yang dianjurkan oleh Dewan Pemuda PAS Kawasan Shah Alam dan PAS Cawangan TTDI Jaya, seksyen U2 Shah Alam. Majlis yang berlansung di Dewan bunga kertas menyaksikan kehadiran 200 orang pengunjung walau umum mengetahui malam tadi berlangsung perlawanan hebat antara Germany dan England. Namun kehadiran penceramah dan hadirin nyata tidak mendukacitakan. Beberapa penceramah menyampaikan pelbagai isu seperti judi dan sebagainya.
Malam tadi menyaksikan kemunculan pertama seorang ustaz yang gambarnya terpampang di dada-dada akhbar menyatakan bahawa beliau merupakan salah seorang ulama muda yang menyertai UMNO. Beliau tampil setelah tidak tahan lagi dengan fitnah yang tertimpa pada beliau ekoran peristiwa memalukan tersebut. Segalanya bermula dengan makluman yang beliau perolehi bahawa ada perjumpaan bekas-bekas pelajar Jordan dengan YAB Perdana Menteri Malaysia di Hotel Legend, KL. Apa bila tiba di hotel Legend beliau dan rakan-rakan telah dibawa menaiki lif dan menuruni eskolator dan seterusnya dibawa keluar dari Hotel Legend memasuki Ibu Pejabat UMNO. Beliau masih tidak mengesyaki apa-apa memandangkan ramai kalangan ustaz-ustaz yang hadir menyatakan mereka mendapat jemputan yang sama iaitu Majlis Bekas-Bekas Pelajar Jordan Bersama PM.

Malangnya menurut beliau, sewaktu sidang akhbar sedang dijalankan tiba-tiba majlis penyerahan borang UMNO berlangsung. Beliau dan sahabat-sahabat lain terkejut dengan apa yang berlaku. Majlis tersebut mendapat liputan yang begitu meluas oleh pihak media.Beliau juga memaklumkan bahawa hanya beberapa orang sahaja yang ingin masuk UMNO iaitu kelompok yang dikategorikan sebagai "Wahabi" yang selama ini telah disekat dari memberi ceramah di Masjid dan Surau di Selangor terutama sekali. Belai beranggapan kemasukan kelompok ini ke dalam UMNO hanyalah untuk memudahkan penyebaran kefahaman itu dalam masyarakat.

Masa yang diperuntukkan untuk beliau malam tadi agak terbatas. Dewan Pemuda PAS Shah Alam sedang mengatur satu lagi majlis penerangan dalam masa terdekat untuk mendedahkan terdesaknya UMNO untuk mendapat sokongan para alim Ulama yang nyata tidak memihak kepada mereka pun selama ini.

0 Komen:

Post a Comment


ADUAN MASALAH

Nama
Emel
Telefon
Aduan
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]

HANTAR ARTIKEL

Tajuk
Pengirim
Artikel
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]

DAFTAR DENGAN DEWAN PEMUDA PAS SHAH ALAM


Sila Isi Maklumat dibawah untuk mendaftarkan diri anda secara online dengan Dewan Pemuda PAS Kawasan Shah Alam. Khidmat anda amat diperlukan bagi memperteguhkan perjuangan yang mulia ini.
Nama
Emel
Alamat (R)
Alamat (P)
Telefon
Status
Perancangan
Blog/Website
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]