40 ulama muda masuk umno ? sandiwara mula terbongkar !

Wednesday, June 30, 2010

kelulut@telokbakong.com



Propaganda kurang bijak ini semakin terbongkar.Dari awal desas desus saya cuba mencari maklumat sahih.Cuba sedaya agar tidak tersilap perkiraan.
Akhirnya dapat kisah sahih yang terjadi .Begini kisahnya.


1.Umno telah menganjurkan makan malam di sebuah hotel di Kuala Lumpur. Para jemputannya adalah kalangan para ustaz muda. Yang lebih sinonim dengan panggilan ustaz sunnah.
2. Antara tetamu yang hadir adalah Ustaz Asri sendiri , ustaz Abdullah Yassin dan lain lagi.Khabarnya hadirin hampir seratus orang ( itu sebab digembar gemburkan 100 akan masuk umno ).
3.Ketika didalam majlis para ustaz sunnah telah diberi penerangan bahawa mereka ( para ustaz ini ) akan dibela.( kerana kebanyakan mereka sering diburu kerana tiada tauliah).
4. Maka mereka terus diberi jaminan akan mendapat pembelaan dan diberi ruang untuk berdakwah.( tawaran pihak umno)
5.Diakhirnya mereka diminta mengisi BORANG KEAHLIAN UMNO.
6.Tetapi sayang bukan semua jemputan makan malam setuju dengan tawaran tersebut.Ustaz Asri juga enggan diperalatkan dia bukan budak  -  budak semacam putera umno.Langkah beliau diikuti oleh sebahagian besar yang lain tetapi secara senyap.
7. Didalam tempoh" bertenang " ada juga para ustaz yang termakan janji - janji para broker besar umno.Maka mereka berhujah atas maslahah dan hujah masing - masing.
8. Untuk makluman pada malam tersebut Dato seri shahidan kasim turut berada dan memujuk agar mereka bersama perjuangan umno ( tetapi beliau menafikan pernah memujuk para ustaz ini, maka bertambah jelaslah sikap beliau terhadap isu ini dari kaca mata para ustaz yang hadir ).
9.Seorang pemimpin kanan Umno turut hadir .Sebenarnya program ini telah dirancang teliti oleh mereka malah adalah dipercayai ini adalah salah satu agenda besar Umno.
10.Sasaran sebenar mereka adalah Dr Asri . Tetapi ia tidak terjadi maka yang sempat di pujuk adalah ustaz Fathul Bari dan Ustaz Fadhlan mereka ini sering masuk Tv BERNAMA 502.
11. Setelah diasak wartawan bekas Menteri Besar perlis itu membuat kenyataan yang kurang wajar bahawa Dr Asri akan menyusul menghantar borang keahlian  bersama rakan rakannya yang lain.
Beliau ( shahidan) seolah olah merendahkan daya intelek Dr Asri yang merupakan bekas mufti dengan helah daya politik ala umno purbakala.Dengan harapan Asri sudah terperangkap maka kelak akan sertai umno juga.
Jika dahulu mungkin umno mudah untuk membohongi rakyat , tapi kini segalanya sudah berubah.
bersambung  ada kisah yang lebih hangat........
www.telokbakong.com
www.telokbakong.blogspot.com

0 Komen:

Post a Comment


ADUAN MASALAH

Nama
Emel
Telefon
Aduan
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]

HANTAR ARTIKEL

Tajuk
Pengirim
Artikel
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]

DAFTAR DENGAN DEWAN PEMUDA PAS SHAH ALAM


Sila Isi Maklumat dibawah untuk mendaftarkan diri anda secara online dengan Dewan Pemuda PAS Kawasan Shah Alam. Khidmat anda amat diperlukan bagi memperteguhkan perjuangan yang mulia ini.
Nama
Emel
Alamat (R)
Alamat (P)
Telefon
Status
Perancangan
Blog/Website
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]