AKADEMI TARBIYYAH PEMUDA SHAH ALAM

Monday, May 17, 2010
Lajnah Tarbiyyah DPPSA akan menganjurkan Akademi Tarbiyyah bermula pada malam ini (17 Mei 2010) pada pukul 9.30 Malam bertempat di Dewan Bestari Seksyen 9 Shah Alam. Program Akademi Tarbiyyah yang akan dilaksanakan ini merupakan hasil kerjasama dengan Lajnah tarbiyyah PAS Kawasan Shah Alam yang dikendalikan oleh Ustaz Nik Bakri Nik Mat. Program tarbiyyah secara tersusun silibusnya ini merupakan salah satu dari kaedah tarbiyyah yang diamalkan oleh gerakan Islam. Matlamatnya dalah melahirkan kader-kader dakwah yang tahan diuji dan mampu berdepan dengan cabaran dan dugaan dalam menempuh kehidupan sebagai seorang pejuang.
Menurut ketua lajnah, Sdr Khusairi program kali ini diharap dapat mengukuhkan penguasaan pemuda dalam bidang haraki yang sedang mereka tempuhi ini kerana titik tolak kejayaan sesebuah gerakan Islam adalah ahli yang mendapat tarbiyyah yang sewajarnya.

Ustaz Nik Bakri yang ditemui sebelum ini berharap, akademi yang mula diperkenalkan di Shah Alam ini dapat memenuhi kehendak Tarbiyyah di kawasan Shah Alam yang ternyata masih kekurangan rijal yang dapat membimbing usrah secara berkesan. Program ini merupakan penambahbaikan bagi sistem yang telah sedia ada dan penyertaan ahli yang sedar tentang kepentingannya dapat mengukuhkan lagi program yang telah dirangka ini.

Pemangku Ketua Pemuda yang ditemui mengharapkan pada malam ini pemuda yang mengikrarkan dirinya untuk membantu agama Allah ini agar hadir dan menunjukkan komitmen untuk terus bersama dalam program tarbiyyah yang telah begitu lama dirancangkan ini.

0 Komen:

Post a Comment


ADUAN MASALAH

Nama
Emel
Telefon
Aduan
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]

HANTAR ARTIKEL

Tajuk
Pengirim
Artikel
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]

DAFTAR DENGAN DEWAN PEMUDA PAS SHAH ALAM


Sila Isi Maklumat dibawah untuk mendaftarkan diri anda secara online dengan Dewan Pemuda PAS Kawasan Shah Alam. Khidmat anda amat diperlukan bagi memperteguhkan perjuangan yang mulia ini.
Nama
Emel
Alamat (R)
Alamat (P)
Telefon
Status
Perancangan
Blog/Website
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]