Rozali Tak Datang Mesyuarat. Lepas tu Tuduh Kerajaan Negeri Tindas Kontraktor Melayu

Thursday, September 2, 2010


Pengerusi Dewan Perniagaan Melayu Selangor, Tan Sri Rozali Ismail baru-baru ini membuat kenyataan kononnya kontraktor Melayu ketinggalan dalam projek-projek pembangunan di negeri-negeri yang diperintah Pakatan Rakyat.

Sebelum ini Malaysiawaves telah pun mendedahkan betapa Tan Sri Rozali Ismail ini men dapat gaji yang lebih tinggi dari CEO Bank of China kerana beliau adalah CEO SYABAS. Soalan saya kepada Tan Sri Rozali adalah duit siapakah yang membayar gaji beliau RM5.1 juta setahun? Bukankah itu duit dari Kerajaan Negeri Selangor? Bagaimanakah beliau boleh kata beliau dipinggir?
(Nota: Bank of China adalah Bank yang ketiga terbesar DI DUNIA. Namun, gaji CEO mereka JAUHHHHH lebih rendah dari gaji Tan Sri Rozali Ismail di SYABAS)


Pendedahan terbaru YB Teresa Kok menunjukkan Tan Sri Rozali TIDAK HADZIR dalam kesemua mesyuarat yang dianjurkan kerajaan negeri bersama DPMMS. Soalan saya seterusnya, bagaimanakah kebajikan dan suara para kontraktor Melayu hendak didengari oleh kerajaan Negeri Selangor sekiranya Tan Sri Rozali ponteng semua mesyuarat dengan Kerajaan Negeri Selangor?

Hakikatnya, untuk menutup pekung sendiri biasanya puak2 UMNO akan menuduh orang lain jahat. Perkara yang sama kita lihat dalam isu2 yang ditangai UMNO sebelum ini. Misalnya, dalam isu peniaga2 MElayu di KOMTAR. Isu yang dibawa UMNO adalah isu penindasan orang Melayu. Hakikatnya, isunya adalah sewa yang tidak dibayar.

Bagi saya, 10 benda orang UMNO cakap, 10 kita tak boleh percaya.

TUlang Besi

0 Komen:

Post a Comment


ADUAN MASALAH

Nama
Emel
Telefon
Aduan
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]

HANTAR ARTIKEL

Tajuk
Pengirim
Artikel
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]

DAFTAR DENGAN DEWAN PEMUDA PAS SHAH ALAM


Sila Isi Maklumat dibawah untuk mendaftarkan diri anda secara online dengan Dewan Pemuda PAS Kawasan Shah Alam. Khidmat anda amat diperlukan bagi memperteguhkan perjuangan yang mulia ini.
Nama
Emel
Alamat (R)
Alamat (P)
Telefon
Status
Perancangan
Blog/Website
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]