Pendokong 1 Malaysia Mula Menyesatkan

Tuesday, September 7, 2010
Iklan raya TV3 pada tahun ini telah mencetuskan kontroversi apabila pemaparan unsur Kristian dan Buddha digarapkan dalam perayaan umat Islam. Dewan Pemuda PAS Shah Alam amat kesal dengan sikap yang ditunjukkan oleh pihak penerbitan iklan yang jelas terlalu ingin menmpilkan konsep 1 Malaysia dalam tema iklan tersebut sehingga menyinggung sensitiviti umat Islam dan memuji langkah bijak umat Islam membantah secara serius melalui facebook dan blog. Iklan yang berjaya disiarkan sebanyak 5 kali itu bagaimanapun telah ditarik balik dan permohonan maaf oleh pihak TV3 telah pun dibuat. Namun sebagai warga yang prihatin, sikap tidak memandang serius tentang sentimen beragama di negara ini semakin ketara semenjak kewujudan 1 Malaysia. Tidak mungkin iklan korporat TV3 itu tidak ditayangkan dahulu kepada pihak pengurusan tertingginya (yang beragama Islam) untuk diluluskan? Apakah kerja yang dilakukan oleh kementerian penerangan sehingga iklan seperti ini mampu tersiar sebanyak 5 kali dan hanya disedari apabila dibangkitkan oleh blogger(sibuk memantau blogger sampai lupa tanggungjawab lain?)? Walaubagaimanapun, kita memohon agar kesilapan yang sebegini tidak lagi berlaku di negara ini.
 

2 Komen:

Anonymous said...

Bagaimana dengan siaran TV Bernama saluran 503 berkaitan dengan iklan 1Malaysia. Iklannya yang dapat saya tankap ialah
1 Malaysia
4 Languages
berikutnya saya terlupa
Ini beikutan sesudah saura PM Najib "
Ithink..."
Supaya lebih jelas minta text TV Bernama mengenai iklan 1 Malaysia melalui "peniaga"...
atau mereka yang berwibawa.
Penonton Berita.

Anonymous said...

Kami sebagai rakyat Malaysia sedar bahawa isu Datuk Sosilawati ini tidak mendapat perhatian dan simpati daripada para pemimpin Pakatan Rakyat. Lihat saja kesungguhan mereka ketika isu wanita Cina (sebenarnya Melayu : sebab Teresa Kok tersilap) yang dibogel serta diketuk-ketampi di dalam penjara & isu wanita Mongolia. Kesemuanya ada motif politik walaupun pada dasarnya memang tidak berasas serta langsung tiada bukti kukuh.

>>>> Pada hari ini kita jelas dapat melihat bahawa perjuangan Pakatan Rakyat terutamanya DAP adalah bersifat perkauman dan tidak pernah memperjuangkan keadilan serta hak sama rata.

>>>> Bila melibatkan bangsa MELAYU,..langsung tiada suara untuk memperjuangkan. Inikah pemimpin yang kita mahukan wahai rakyat Malaysia???



JOM KITA GAGALKAN PAKATAN RAKYAT

Post a Comment


ADUAN MASALAH

Nama
Emel
Telefon
Aduan
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]

HANTAR ARTIKEL

Tajuk
Pengirim
Artikel
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]

DAFTAR DENGAN DEWAN PEMUDA PAS SHAH ALAM


Sila Isi Maklumat dibawah untuk mendaftarkan diri anda secara online dengan Dewan Pemuda PAS Kawasan Shah Alam. Khidmat anda amat diperlukan bagi memperteguhkan perjuangan yang mulia ini.
Nama
Emel
Alamat (R)
Alamat (P)
Telefon
Status
Perancangan
Blog/Website
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]