Demontrasi – PAS Kasihan Melihat Lakonan Terburuk Umno Selangor

Monday, December 28, 2009
Parti Islam Se-Malaysia (PAS) amat kasihan melihat Umno dan penyokongnya yang kini begitu terdesak dalam melakukan apa jua cara bagi memecah belahkan Pas dan Pakatan Rakyat. Demontrasi yang kononnya dilakukan oleh Gerakan Penyokong dan Pengundi PAS Selangor di Shah Alam semalam jelas menunjukan kebodohan Umno dalam menguruskan kekalahan mereka di Selangor. Jelas kejadian semalam adalah aksi lakonan terburuk Umno sejak Mac 2008.
PAS mendapati penganjur demontrasi berkenaan mempergunakan Islam dan juga agenda perjuangan Melayu sebagai modal menarik perhatian umum yang jelas bertentangan dengan prinsip perjuangan PAS. PAS jelas sebagai sebuah parti yang mengangkat Islam sebagai roh perjuangan, menolak perjuangan perkauman sempit yang dilaung-laungan oleh para demontrans yang didalangi Umno semalam.
PAS tegas dalam hubungan bersama Pakatan Rakyat dan kesal dengan pihak-pihak yang mempergunakan nama PAS bagi tujuan mewujudkan keraguan dan kekeliruan terhadap identiti pendokong dan penyokong PAS yang sebenar. Jelas yang hadir dalam himpunan berkenaan bukanlah ahli-ahli PAS, malah mereka merupakan orang-orang upahan Umno yang kini semakin nazak di Selangor. Mereka malu mengunakan nama Umno untuk berdemontrasi dan terdesak meminjam nama PAS bagi meraih simpati.

PAS yakin demontrasi ini diadakan sebagai reaksi awal terhadap Kempen Umno Pengkhianat Rakyat yang akan dilaksanakan mulai Januari tahun depan. Selain itu, pemimpin-pemimpin Umno turut terdesak mempergunakan demontrasi ini bagi menutup kes kehilangan enjin pesawat pemintas TUDM yang melibatkan Presiden Umno serta Pengerusi Perhubungan Umno Selangor, Dato’ Seri Najib Tun Razak yang didesak agar meletakkan jawatan segera untuk disiasat.
PAS berharap agar ahli-ahli dan penyokong PAS tidak terpengaruh dengan dakyah yang cuba disebarkan oleh Umno melalui kumpulan ini. PAS yakin bahawa kerjasama dalam Pakatan adalah yang terbaik pada masa ini dan kita tidak akan lupa dosa-dosa Umno kepada PAS serta rakyat keseluruhannya.
PAS bersama memimpin Pakatan dan memacu kecemerlangan disemua negeri yang dimenangi Pakatan. PAS yakin sokongan rakyat akan terus bertambah dengan apa yang telah diusahakan bersama Pakatan, disamping laknat rakyat diatas kebodohan Umno sejak tahun lalu yang kian terserlah.
PAS mengingatkan agar pihak-pihak yang terdesak ini bertaubat dan segera meninggalkan Umno untuk menyertai PAS.
PAS yakin mereka juga sayangkan PAS walaupun ahli Umno. Tetapi melihat PAS dari kaca mata Umno menjadikan mereka buta dan tidak memahami perjuangan sebenar PAS, maka eloklah mereka kuburkan Umno dan masuk PAS dengan segera.
Ust Idris Ahmad
Ketua Penerangan PAS Pusat

0 Komen:

Post a Comment


ADUAN MASALAH

Nama
Emel
Telefon
Aduan
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]

HANTAR ARTIKEL

Tajuk
Pengirim
Artikel
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]

DAFTAR DENGAN DEWAN PEMUDA PAS SHAH ALAM


Sila Isi Maklumat dibawah untuk mendaftarkan diri anda secara online dengan Dewan Pemuda PAS Kawasan Shah Alam. Khidmat anda amat diperlukan bagi memperteguhkan perjuangan yang mulia ini.
Nama
Emel
Alamat (R)
Alamat (P)
Telefon
Status
Perancangan
Blog/Website
Image Verification
captcha
Sila Masukkan Teks dari Imej Di Sebelah: [ Refresh Image ] [ What's This? ]